User account

Georges Didi-Huberman

Georges Didi-Huberman

is a leading French art historian, philosopher and has taught at the École des Hautes Études en Sciences Sociales (Paris) since 1990. He has published extensively on the history and theory of images, from the Renaissance to contemporary art. In 2020, he was awarded the Aby Warburg Prize of the City of Hamburg.

Bibliography
  • English
  • 2022
    Movements of Air, Zürich, diaphanes
  • 2015
    The Cube and the Face, Zürich, diaphanes
  • German
  • 2010
    Das Nachleben der Bilder, Frankfurt a.M., Suhrkamp
  • 2010
    Formlose Ähnlichkeiten oder die Fröhliche Wissenschaft des Visuellen nach Georges Bataille, Paderborn, Fink
  • 2009
  • 2007
    Das Archiv brennt, Berlin, Kadmos
  • 2006
    Bilder trotz allem, München, Fink
  • 2002
    Die leibhaftige Malerei, München, Fink
  • 2001
    Phasmes, Köln, DuMont
  • 2000
    Vor einem Bild, München, Hanser
  • 2000
    Charcot, die Kunst, die Geschichte. Die Imitation des Kreuzes und die Dämonen der Imitation, Dresden, Verlag der Kunst
  • 1999
    Ähnlichkeit und Berührung, Köln, DuMont
  • 1999
    Die Ordnung des Materials, Berlin, Akademie-Verlag
  • 1999
    Was wir sehen blickt uns an, München, Fink
  • 1997
    Erfindung der Hysterie, München, Fink
  • 1995
    Fra Angelico, München, Fink
  • French
  • 2005
    Gestes d’air et de pierre : Corps, parole, souffle, image, Paris, Minuit
  • 2004
    Images malgré tout, Paris, Minuit
  • 2001
    L’Homme qui marchait dans la couleur, Paris, Minuit
  • 2001
    L’image survivant, Paris, Minuit
  • 2001
    Génie du non-lieu: air, poussière, empreinte, hantise, Paris, Minuit
  • 2000
    Etre crâne: lieu, contact, pensée, sculpture, Paris, Minuit
  • Alberto Giacometti
  • Aby Warburg
  • surrealism
  • nudity
  • melancholy
  • art theory
  • art
  • art history
  • abstract art
  • Albrecht Dürer
  • sculpture
  • visual culture
  • theory of the image
  • contemporary art
  • face